Hovedsiden | Vejledninger | Klik for nyeste version på VIP den viste er hentet 19-11-2024 |
---|
Målgruppen er alle behandlende læger, jordemødre, sygeplejersker, sygehjælpere og SOSU-assistenter, ansat i Gynækologisk/Obstetrisk afdeling.
Sectiostuerne klargøres i starten af hver vagt på følgende måde:
Lejet skal være opredt med et engangs løftestykke, to engangsbleer og stå i lige aflåst stilling.
Højre armbord skal sidde på lejet, venstre armbord skal sidde rullestativet.
Anæstesibøjlen skal sidde på højre side af lejet og være drejet ud til højre.
Engangs lårremmen skal ligge på hæve/sænke bordet.
Loftlyset skal stå på nr. 3. (Patient ind og udkørsel).
Operationslampen iled 5 og iled 3 afprøves og sugene kontrolleres.
Der skal hænge 2 sugeglas på stativet med en 2 liters engangspose i hver glas, og de skal kunne suge 300-500 mm hg.
Der skal være et Sechers bord på stuen.
I glas skabet skal der være en kjellands tang og to kiwi cup.
Tøj/affaldskurv køres på stuen.
I gennemstikskabet kontrolleres om der er mindst 2 æsker (med dato) Syntocinon, 1 kasse Metronidazol samt 1 æske med Cefuroxim 1500 mg. og 10 stk. Natriumklorid Baxter 100 ml., med kobling til opløsning af Ceruroxim.
Orbit åbnes og klargøres til patient.
Der kigges efter om varmeskabet er fyldt op med bleer, baby huer og stiklagner, om der er klorhexidinsprit og små saltvand i skabet på væggen, og om sectio vognen står parat i skabet.
Den tomme reolvogn med 1 hylde, samt transportkasse køres i sorteringen.
Ansvarlig for at denne procedure overholdes, er den sygeplejerske som har telefon 25261, ansvaret kan uddelegeres.
Akutskiltene skal begge flyttes samtidig, således at de altid hænger ved samme operationsstue, både på forgang og baggang.
Afdelingsledelsen har ansvaret for at instruksen er tilgængelig for alle medarbejdere.
Behandlende læger, jordemødre, sygeplejerske, sygehjælpere og SOSU-assistenter har ansvaret for at kende og anvende instruksen.
Tilbage til indledningen | Home |
---|